Achtergrond

zondag 4 september 2016

Groepsopdracht: geef de hoepel door

Afgelopen week heb ik een leuke opdracht gedaan met de groep. Bij deze opdracht moesten de leerlingen goed samenwerken, anders lukte het niet. De leerlingen stonden allemaal in een kring en moesten elkaars hand vasthouden. De handen mochten ze niet loslaten tijdens de opdracht. Bij 1 kind hing ik de hoepel om zijn arm. Vervolgens moesten de leerlingen de hoepel doorgeven zonder elkaars handen los te laten! Natuurlijk is dat heel moeilijk en moet je misschien even een tip geven, zoals: stap door de hoepel heen of help elkaar als jij daar staat mag je ook naar hem/haar toe lopen. De leerlingen vonden het erg leuk en ik vond het super leuk om te zien. Ook leer je je klas zo beter kennen: welke leerlingen helpen goed? Ik heb er een filmpje van gemaakt, maar die mag ik i.v.m. privacy helaas niet delen, dus heb ik hier een paar foto's.


Tip: gebruik meerdere hoepels om het nog moeilijker te maken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten